سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام : ارزش سهام معامله شده در بورس تهران امروز سه شنبه 9 آبان 85 به 97.4 میلیارد ریال رسید. در این روز 16 میلیون سهم از سهام 126 شرکت در تالارهای مبادلات سهام داد و ستد شد.

بالا و پایین بازار

سهام 7 شرکت از جمله کاشی اصفهان، سینا دارو، فرآورده های تزریقی، قند شیروان و لوله و ماشین سازی امروز در جریان معاملات بورس دو درصد افزایش قیمت داشت.

دو شرکت کیمیدارو و خوراک دام پارس هم امروز سقف دو درصدی افزایش قیمت را پر کردند.

از سوی دیگر 5 شرکت کنترل خوردگی تکین کو، آهنگری تراکتور، کمباین سازی، پارس خودرو و تراکتور سازی طی معاملات امروز با افت دو درصدی قیمت مواجه شدند.

صف های عرضه و تقاضا

سهام دو شرکت باما و پتروشیمی اراک امروز بیش از روزهای گذشته توجه سهامداران را به خود جلب کرد.

در این روز 165 نفر برای 1.4 میلیون سهم باما به ارزش 64.5 میلیون ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند و 344 نفر هم در صف خرید 3.2 میلیون سهم به ارزش 40 میلیارد ریال ایستادند.

حجم تقاضا برای خرید سهام کارخانجات مخابراتی امروز به 1.3 میلیون سهم به ارزش 11 میلیارد ریال نزدیک شد.

چادرملو، بانک کارآفرین، بانک اقتصاد نوین، هپکو، پتروشیمی شیراز و سینا دارو نیز از جمله شرکت های حاضر در جدول تقاضا بودند.

در سوی دیگر بازار هم امروز بیشترین حجم عرضه مربوط به سهام شرکت مهرکام پارس بود.

یک هزار و 774 فعال بازار امروز 15.2 میلیون سهم  این شرکت به ارزش 25 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

همچنین امروز یک هزار و 126 نفر حدود 4.5 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 18 میلیارد ریال را در بورس تهران عرضه کردند.

در این روز 487 نفر برگه های دستور فروش مربوط به 3.3 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 9 میلیارد ریال را تحویل کارگزاری ها دادند.

صدرا، داده پردازی، سایپا دیزل و لیزینگ صنعت و معدن هم از جمله شرکت هایی بودند که امروز حجم عرضه سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

نوسان شاخص

معاملات سایپا، پارس خودرو و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات امروز سه شنبه 9 آبان 85 به شدت بر روند افت شاخص تاثیر گذاشت، بر این اساس  شاخص کل قیمت سهام امروز با اندک تغییراتی به 9 هزار و 613.5 واحد بازگشت.
 
در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی اندکی رشد کرد و به 9 هزار و 454 واحد نزدیک شد اما شاخص عملکرد تالار فرعی 1.2 واحد کاهش یافت و به 9 هزار و 456 واحد رسید.

معاملات امروز بورس تهران منجر به افت 1.5 واحدی شاخص صنعت و رشد 33 واحدی شاخص مالی شد.

 بر این اساس در پایان معاملات امروز شاخص صنعت به 7 هزار و 702 واحد بازگشت و شاخص مالی هم به 17 هزار و 525 واحد افزایش یافت.

کد خبر 6959

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز